Monday, February 14, 2011

Setiap Hari Adalah Hari Berkasih Sayang....

Say No To Valentine!
Say Yes To Marriage :)


Cinta sejati....CintaMu ya ALLAH...
Cinta suci..cintaMu ya rahim..
CintaMu takkan ku sia-siakan...
Bahkan hanya itu yang aku perlukan..
Semoga hambaMu ini,
Sentiasa berada dibawah nauganmu..
Tuhan yang mentadbir sekalian alam...


BOOKMARK 15 FEBRUARI,DELETE 14 FEBRUARI...


Jadi,ayh sahabatku sekalian.Marilah kita mengagungkan cinta kekasih Allah yang satu.Cinta pada Nabi kita Muhammad SAW.Kita sering ucap dibibir bahawa kita menyayangi baginda,mengasihi baginda.Tapi,apakah usaha kita dalam menunjukkan rasa cinta,kasih dan sayang terhadap baginda?Setakat meniti di bibir saja tanpa mengamalkan sunahnya tidak berguna.Marilah kita amalkan sunnahnya,berselawat ke atsanya,moga diberi syafaat di akhirat kelak,insyaallah...


Sabda Rasullah SAW : Tidak sempurna iman kamu sehingga aku lebih dicintaimu daripada anak,ibu bapa,dan insan seluruhnya ( Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim )


INFO TENTANG HARI VALENTINE...


Hari Santo Valentine, Hari Valentine atau Hari Memperingati Kekasih ialah satu hari santo yang memperingati Santo Valentine pada 14 Februari sebagai hari tradisi yang mana para kekasih meluahkan rasa cinta sesama sendiri; menghantar kad Valentine, menderma atau menghadiahkan gula-gula. Adalah satu kebiasaan juga untuk menghadiahkan bunga pada Hari Valentine. Perayaan ini dinamakan sempena dua orang lelaki, kedua-duanya syahid Kristian Awal yang berkongsi nama Valentine. Perayaan ini kini dikaitkan dengan asmara dalam lingkungan pengaruh Geoffrey Chaucer pada Zaman Pertengahan Tinggi, apabila mekarnya tradisi cinta asmara.


Umat Islam di setiap negara tidak digalakkan menyambut perayaan ini, kerana dipercayai akan menyerupai orang kafir menerusi perayaan berskala seni ini.

Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang pada 22 hingga 24 November 2005 memutuskan: “Bahawa amalan merayakan Valentine’s Day tidak pernah dianjurkan oleh Islam”.

Kebiasaannya, pasangan yang belum berkahwin menyambut perayaan berskala seni ini akan berakhir dengan aktiviti maksiat sepert BERZINA, sehingga terjadinya kes melahirkan anak luar nikah, menggugurkan anak dan seumpamanya. 



P/S  : so..pas bce citer2 yang panjang ni..moral yer ialah......den den....xperlulah kite sambut hari kekasih or lbh dkenali sbgai hari valentine...sebab yer.......setiap hari adalah hari untuk kite berkasih sayang,meluahkn rasa cinta,xperlu kowt tggu vlentine bru nk ucap2 ayat2 cinta kn2..hehehe...ambilah sebagai iktibar kepada kite semua dan kepada wena sendiri.. =)

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

love ! ! :)

Daisypath Anniversary tickers