Saturday, January 29, 2011

USANA biz can quarantee u TRUE HEALTH & TRUE WEALTH.Grab it now.Who Interested can buzz n message me


MAMPU MENGUBATI SEGALA PENYAKIT SRTA
BOLEH MMBANTU DARI SEGI KECANTIKAN
..INSYAALLAH...
SUDAH TERBUKTI...
TRUE HEALTH & TRUE WEALTH

ANTARA PRODUK USANA 
PRODUK USANA (KESIHATAN)
PRODUK USANA (KECANTIKAN)
PRODUK USANA ( GAIN & LOSE WEIGHT )
TENTANG PRODUK USANA

so,kepada sesiapa yg berminat serta ingin tahu lebih lanjut,sila tgglkn note tw 
comment kat cbox wena ok..kepada yang mem pnyai fb,sila tgglkn nama fb
anda untuk memudahkn proses wena mncari kowg yek...
btw,amikla peluang ni untuk kesihatn kita,n sgala kebaikan yg boleh 
kita perolehi..srta blh mnmbah income anda tnpa ragu-ragu
insyaallah....=)

Wednesday, January 26, 2011

Mungkinkah Segala Yer Disebabakn Cinta???




cinta....kata orang cinta itu buta......
tapi aku pn xfaham nape orang cakap cinta itu buta...
kalau benar pun cinta itu buta...
perluker cinta itu melihat??
dan...lw cinta perlu melihat...ptutker cinta itu dbutakan..


cinta dengan manusia sangatla akrab..
mcam isi dan kuku..macam kasut ngn kaki,mugkin gax la...=)
tapi mugkin gax cinta itu ibarat kacang lupakn kulit,tol x???
habis madu sepah dibuang,lbh kurangla....hehehe
tapi...yup..mmg cinta itu spti kacang lupakn kulit..musuh dlm selimut..
gunting dalam lipatan...


hadir cinta mmg mengejutkn..
kadang2 kita xpelawa pn datang sendiri..kan3..
cinta sememang yer trbaik dalam bidang lakonan,lw de angerah,cmfrm menang tw...
best actor..best actress...it just the same..


cinta..sgtla baik..sopan lg 2..
sungguh manis untuk diungkapkn..sukar untuk diramalkan..
cinta seakan-akan shbat sejati kita...tp...bila cinta mengkianati...
arrgghhh...ibarat kawan tikam belakang..ibarat pagar yg makan padi..


berbisakan penangan cinta..
sbnryer cinta xpenah mintak digelar baik..
digelar kepujian..
diberi anugerah kehormat...


cinta juga xpenah marah..
walaupn dtuduh buta..
walaupn dpggil hpokrit...
walau ape pn gelaran yg diberikn......
cinta xpenah marah..tol x??


kenapa????


sebab bnyak bnde yang cinta buat..
tapi xpenah ade yg menghargai...
banyak bende yang cinta dustakan...
tapi manusia xpenah dapat menilai....


cinta.....cinta da yakin...
semuanye bukan salah cinta,sikit pn x..
bukan silap cinta..
bukan juga sebab karenah cinta...


tapi.........


salh manusia..kawan cinta....
kwan akrab..kwan baik cinta...


yang mengkianati cinta,memfitnah cinta...
tapi.....
cinta xpenah marah..xpenah benci..


sebab....


cinta adalh anugerah pencipta kepada  yg dciptanya...
kenapa perlu mensia-siakn cinta...
dan mngapa cinta perlu mnsia-siakn hidup mnusia...
kerana cinta dan manusia adalah kawan.....


so,lastly,jgela kwan kite ni..jgn mmpersia-siakn dy k..=)

Masa Untuk Wena..

arini 26/1/2011,rabu..salam wat semua...lagi 2 ari nk strt cuti CNY..28ariblan..hurm ='(..my plan CANCEL...hmm..4get bout tht..wena nk blek kg,wndu umah..hehhe..windu ibu,baba,adek2...cti pn 1mggu je,so,gne la sebaik yg mgkin..oppss..lpe nk cter,arini mse kt cmpus,de owg tman wena...hehhe..stiap de je break,mst lpk sme..nice.......thnk yeh..apy..........=) td wena claz pgrusan ngn lec pn.kufa,layannnnnnnnn...sok xdek claz,almak aiii..bsan la gyer yer ni..jmaat,plan nk g taska cancel lax..mybe aftr CNY kot,okla...so,TASKA...wait 4 me..hehehe...okla,blek kpda main topic,sbnr yer wena nk tulis smethng ni...nk tw pe..bce k..hehhehe..=) ..............mle kn dgn..Bismillah...........


Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk kita.

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah dialami.

Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah 'ia' datang.

Memberi seseorang seluruh cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda kembali! Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Nantikan sahaja ia untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak, pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda.

Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ianya palsu. Jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram. Carilah yang membuatkan hati anda tersenyum.

Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila anda teramatkan rindukan seseorang sehingga anda ingin menggapainya dari mimpi anda dan memeluknya dengan sebenar. Mimpilah apa yang ingin anda mimpikan, pergilah ke mana-mana yang ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.

Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri anda menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan anda kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan anda adalah seorang insan dan harapan yang cukup untuk membuatkan anda bahagia.

Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang. Jika anda rasa ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga.

Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yang terbaik. Mereka hanya membuat yang terbaik dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka.

Kebahagiaan terletak kepada mereka yang menangis, mereka yang terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang telah menyentuh hidup mereka.

Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan tangisan.

Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.

Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang di sekeliling anda tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda mati nanti, andalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda pula yang akan menangis.

Kahwinilah orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang itu. Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tetapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.



p/s so,sama2 la kte renungkn k....bkn skdar tulis je,tuk djadikn bcaan,prngtan kpada kte semua,mhupun wena sndri k...enjoy it...=)

Tuesday, January 25, 2011

Doa Seorang Pencari Cinta.wmv

Doa seorang PENCARI CINTA

Ya ALLAH..
jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorng
yang melabuhkan cintanya kepada-Mu
agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu

Ya MUHAIMIN..
jika aku jatuh hati,izinkanlah aku menyentuh hati seseorng
yang hatinya bertaut kepada-Mu
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya RABBANA...
jika aku jatuh hati,jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling daripada hati-Mu

Ya RABBUL IZZATI..
jika aku rindu,rindukanlah aku 
pada seseorng yang merindui syahid di jalanMu

Ya ALLAH..
jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
janganlah kenikmatan itu melebihi keindahan
bermunajat di sepertiga malam terakhirMu
Ya ALLAH..
jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu

Ya ALLAH...
jika kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi 
hanya kepada-Mu

p/s semoga kita mndapat cinta ilahi dan cinta insani 
yang juga mendapat cinta dan redha ilahi...thank wena ucapkan kpada sseorg
yg bagi wena dgr vdeo ni...thnk a lot =)

Sunday, January 23, 2011

Mutiara Kata..

Salam syg wat skalian..smga msg2 drhmti ALLAH swt..yg skit 2,jgn isow tw,mybe 2 dpt krgkn dosa2 kita...=) sok de claz awal pg,hmm..nmpk yer mlm ni knela tdw awl ckit..mata pn da cam blur je,kple pn tingtong je...tp sebelum tdw ni,nk gax la update jap bnde trbaru..hehehe..so,enjoy la kata2 ni,mybe gax ley sedarkn kte,mybe gax ley dijadikn prngatan..tuk semua dan dri wena sndiri....selamat malam tuk semua..sweet dream..



1)Menangisi perpisahan akibat gagal bercinta adalah satu pembaziran mutiara jernih kita dan juga menguji sejauh mana kebodohan kita tetapi dengan menangisi dan menyesali akan dosa kita lantas meminta pengampunan dariNya akan lebih menjamin dunia dan akhirat..


2)Ajaran seorang ayah dan ibu seperti karangan bunga yang indah bagi kepalamu dan suatu kalungan bagi lehermu..


3)Semakin jauh kita cuba lari dari menyelesaikan masalah, semakin dekat ianya datang menghampiri kita…


4)Anyamlah buih buih di laut demi membuktikan cinta yang suci tanpa menodai keaslian pantai itu..


5)Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman..


6)Dalam masa yang aman, kita harus juga memikirkan bahaya di masa akan datang..


7)1000 mancis tidak menerangi kau di dalam kegelapan buat selama lamanya tetapi cahaya keimanan dapat membawa kau ke jalan kesenangan..


8)Janganlah bersumpah baik demi langit, mahupun demi bumi atau demi apa pun juga. Katakan sahaja ‘ya’ atau ‘tidak’ supaya kita tidak berbuat dosa atau terhukum kerana sumpah itu..


9)Cintaku kepada Tuhan kerana aku adalah ciptaan-Nya. Cintaku terhadap seseorang itu adalah kerana perasaan yang dicipta-Nya..


10)Air susu ibu bagaikan aliran sungai di dalam Syurga yang membesarkan kita sehingga mengenal erti kehidupan. Oleh itu agungilah jasa ibu..


11)Bercintalah dnegan pelajaran, bertunanglah dengan mengulangkaji, berkahwinlah dengan peperiksaan dan berbulan madulah dngan kejayaan..


12)Tiada gunanya 1000 janji janji manis yang dilafazkan sekiranya kau selitkan sekali kata-kata dusta yang kau akhiri dengan kemaafan..


13)Bukan dikatakan cinta apabila yang menjadi matlamatnya semata-mata adalah untuk memiliki dengan sepenuhnya. Tetapi cinta itu ialah perkongsian di dalam kecenderungan dan kegemaran dan perasaan bahawa diri orang yang anda cintai itu tidak kurang pentingnya dari anda

True Life....renungkn..

Before marriage: 


He: Yes. At last. It was so hard to wait. 
She: Do you want me to leave? 
He: NO! Don't even think about it. 
She: Do you love me? 
He: Of course! 
She: Have you ever cheated on me? 
He: NO! Why you even asking? 
She: Will you kiss me? 
He: Yes! 
She: Will you hit me? 
He: No way! I'm not such kind of person! 
She: Can I trust you? 

Now after the marriage you can read it from bottom to the tOP...

Songsang jap dari Tema blog (love) =)


mmg sbelum ni wena byak cter tntang cinte kn
always bout love..mmg bg wena cinte 2 sesuatu yg amt istimewa,tp..
tbe2 wena trfkir...........................................
Couple dalam Islam..
wena selalu selalu bertanya pada diri, couple tu blh ke tak dlm
Islam?....blh ke tak ni?....

tbe2 wena trbace stu artcle seseowg ni..ttg couple dlm Islam....it answers my question clearly....
apa kata Islam ttg couple?....
sebesar2 tajuk yg ditaip dlm article "percintaan :
HARAM !!!!"

dlm Islam tiada istilah bercouple....kalau benar
seorang lelaki itu mencintai seseorg wanita
seikhlas hatinya, tidak blh dia bercouple....
bercouple adlh dtg dari nafsu....buat apa
menurutkan nafsu?....
dalam Islam yg ada hanyalah
perkahwinan....cara2nya,....bila seorg lelaki itu
tersuka kat seorg wanita tak kira lah member ke,
tak pernah kenal ke,....dia kena solat istikharah
dahulu sblm memulakan langkah....minta petunjuk
Allah benarkah si dia itu adlh jodoh yg telah Allah
tetapkan....
kemudian, andai dah dpt petunjuk benar si dia
jodoh yg Allah tetapkan, kena approach parents
dia....bkn nyer approach dia....lelaki ni kenalah
minta izin kat parents nak kawan ngan perempuan
ni dan niat dia berkawan kenalah nak
memperisterikan perempuan ni, bukan sekadar
main2 ek....
pastu, kalau perempuan ni pula kena buat solat
istikharah minta petunjuk dari Allah betul tak lelaki
ni jodoh dia....kalau dah dpt petunjuk dari Allah
dan parents kata ok,....tak ber makna blh dating,
keluar bersama2 dan sbgnya.... step seterusnya
kena cpat2 tetapkan tarikh kahwin....pastu kahwin
la, and happy ever after....Insya Allah....
so,....sedar tak yg sebenarnya step2 di atas adlh
step utk meminang ?....
kesimpulannya, dlm Islam tak der istilah couple....
kpd sahabat2 yang saya sayangi dan kasihi,
marilah kita sama membanteras gejala2 bercouple
ni sbb bermula dari couple, mcm2 blh terjadi, tak
pyh la di sini saya sebutkan complication2 yg
timbul slps bercouple....hehe, mcm hypertension
lak ada complication2.... sanggupkah kita
gadaikan agama hanya utk kepuasan diri?....
ingat, kita muslim diperhati oleh non-muslim, mcm
mana nak berdakwah kalau diri songsang?....
ermm...pada sape yg terasa...maaf
dipinta..sekadar renungan kita bersama...
i do believe in this words, deep down if u guys ask
urself, we already have the answer, ALLAH the
almighty have always slipped in the answer in our
heart, it's just that we rather listen to the 'other'
voice than the one that's already there...

so,wena ase la kn..mybe kte kne ingat stu ayat ni lw nk brcouple...
"Aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu."..pasni,KAHWIN TERUSLA!!!!!!....=)

10 Tips Memelihara Cinta Sejati

Cinta bukanla dari kata2 ttapi segumpal keinginan dalam dri setiap manusia..btol x???cintailah seseorng atas dasar siapa dirinya sekarang,bukan siapa dirinya sebelum itu.Sememangnya hidup bercinta dan untuk dicintai amat mudah,tetapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai amat sukar...that y prktik kn la tips2 yg ade ni..mne tw pasni kowg akn dpat memelihara cinta sejati kowg..hehhe..wish gud luck 4 u all...!!

1.Pilih pasangan yg sesuai..
jangan trsalah pilih tw,t mnyesal xsudah..tp ingat gax,plih 2 xsmesti ya nk yg prfect,coz sememang yer xdk mnusia yg prfect k..carilah yg btol2 sesuai ngn dri kte,dpt mmhmi n mnrime kkrgan dri kte,2 yg plng pntng...

2 .Jangan trburu-buru..
jangan mgikut khndak nfsu ok...bnde ni akan myebabkn kte mnuju kearah kekecewaan..

3 .Percaya akan kelemahan yer..
terimalah dia seada yer..trme klmahan dia..mgkin akan megeratkn lagi hbungan kowg...n cbe prbaiki yg kurng bsama2..kn sweet g2..=)

4 .Tutup mulut..
ok..tntang tutup mulut ni,bkn coz nafas brbau ker pe..hehehe...ttup mlut ni mkner yer..jangan cube mnceritakn klmahan tw keburukan psangan anda kpda owg len..ni amat pnting untk mgelakkn konflik2 yg tdk kte ingini,sprti..perang dunia...=)

5 .Terima seadanya..
terimalah psngan kita ngn aty yg ikhlas bkn sbb hrta,wang,ensem tker cntik ker...2 yg pling pntng..owrite..

6 .Jadi pemerhati..
jd pmrhati bknla kne tgk je dy 24hours tw..jd pmrhati mksd yer,kte cbe mmerhati n mmhami tgkh laku n pmkiran dia ok...

7 .Buktikn siapa dri anda..
be ur self rght...xplu nk blakon2,cmner dri kte,cm2 gaxla kte didpn yer k..lakukn pe yg kte ske,bkn lkukn pe yg dia ske....

8 .Mr.Right kembali..
kalau de prob brlaku diantara kowg,selesai elok2,fkirkn cara yg sebaik yer,n cbe wt kptusan yg tpat...lpekn sjrah lme n fikir ker hdpan...

9 .Bukan perigi cari timba..
harus brsama2 dlm mnjaga hbgan prcintaan,jgn kte je yg lbh,sme2 brkmnikasi,brbncg,btkar pndapat..cmni lg bgus lw nk megeratkn hbgan then of course dpt mmelihara cnte sjti...

10 .Hargai diri sendiri ngn pasangan..
lastly,ungkapkn la kata2 manis,rmntik..cm2 la cre2 nk hrgai psgan kte..haaa...jgn lpe lkukn kjutan tw..kc adiah ker...so sweet....hehhehe..

p/s okla,,2je tips2 yg dpt kgsikn..ley r cbe lw nk...gud luck,all the best..hehhee=)

Friday, January 21, 2011

Lafazkn I LOVE YOU..


I.21PM(22/1/2011)..bosan...n pning kple..tgl sowg,tasya n intan g sunway,shoppng suar kte yer..then gayu n farah lax g claz..so,tgl la wena sowg2 kt umah...hmm...td k.su (ap sis) ajak mlawat kilng bru wat kt puchong,kte yer bez gax g trip cmni..wena ingtkn nk ekut,yela,dpt gax tw keadaan sekeliling,n tmbh pglaman,n ane tw....heheheh..dpt join dyowg,kje skli..gempak gax...hehehehe...tp yg mnyedihkn,wena xdpt ekut..hmm..coz dy xley nk amek wena,dyowg kne g serdang..hukhukhuk....=( kte yer de kje yg xdpt dielak..lastly,redha jela,smpat gax pesan kt dy suh amik pic,t tag kt wena,ley la gax tgk kn3...xpela,insyaallah,ekut mse trip akn dtg lax k..dok jela sowg2 kt umah..my lunch = milo ais,xdek slre lgsg nk mam..hmm...lyn lgu jela....n mnnti idea2 tuk update blog...hehhe...akhir yer tbe2 trfikir..................bout 'lafazkn i love you'.........nk taw,jom bce....


bagi wena I Love You atau aku cinta padamu adalah satu ungkapan yang amat istimewa.Apa tidaknya,ia hanya diucapkan pada orang yang kita sayang sahaja..


      Ada ker orang yang ucapkan i love you pada orang yang kita benci???of course r xdek kn3..Kalau dgan orang yg dibenci,mesti kita mencemuh dia seboleh yg mungkin,yela,pe ag maki r kn..hehhe.Itu kalau bagi mereka yg panas baran r kn,bg kite yg slow n steady..relax sudah....like me....hehehhe...Habis semua ayat2 cemuhan makian kuar,dsebabkn trlalu mrah n benci padanya.Kalau bleh,smua prkataan2 negatif kaw2 pnyer yg pnh dgr,de dlm kmus dri kte ni nk beri pd owg 2..bia lntax...


     Tetpi ianya brbeza dngan ungkapan i love you,i love you ni sgt unik.Kita tdak akan ucapknnya pd owg len selain owg yg kita cyg je..btol x??....Owg yg kte cyg itu tdak smestinya hnya pd kekasih kita shja,ia trmsukla dgn ibu bapa kita,adik beradik kita,anak-anak,kwn2 n sesiapa shja yg kita cyg setulus hati..


     Adalh amt pelik skirenya i love you ni diucapkn tw dtujukn ssuka aty pd owg lain.Tidak ada keunikan n keistimewaan jika i love you ini mdah dperoleh.Oleh itu,jgnla kite mmprmainkn ungkapan i love you ini taw aku cinta padamu dgn ssuka aty.Krna andai trsilap ungkp,mgkin kte scara tdk sngje mgecewakn hati ssowg...oley itu,ingtla..jgn men2 ngn ungkpan I Love You.......Anela tw,jmpe pkcik ker mkcik tepi jln,pn ucap i love you,da ssh dyowg,kcewa lax aty lw kowg tgglkn dyowg t..hehehhehe...=) so,careful!!!
Powered by Blogger.

love ! ! :)

Daisypath Anniversary tickers