Saturday, June 18, 2011

Ibu....Baba...

Ibu.. Baba
Bergenang air mataku,terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian                                                                                                                  Biarpun kepahitan yang telah engkau rasakan
Tidakpun kau merasa jemu Mengasuh dan mendidik kami
semua anak-anakmu dari kecil hingga dewasa

Ibu..Baba
semenjak kecil aku dibesarkan bagai menatang minyak yang penuh
semenjak kecil aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu yang indah
semenjak kecil aku diberi penghargaan umpama seorang raja
ketika aku mengalah engkau semangatku
ketika aku sakit engkau penawarku
ketika aku bersedih...kau air mataku..
ketika aku ketawa engkau riangku

Ibu..Baba
Kau ampunilah dosa-dosaku andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amat aku harapkan
Kerana di situ letaknya syurgaku
Kau banyak melayani kenakalan anak-anakmu
Mengajarku erti kesabaran,kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan,kasih sayangmu sungguh bernilai
itulah harta yang kau berikan

Ibu..Baba
Dengarlah rintih hatiku untukmu ibu dan baba
Kasihanilah Tuhan, ibu yang telah melahirkan diriku
Bahagiakan kasih ibu baba sewaktu kecilku
Terima kasih duhai baba dan ibuku tersayang
Diatas setiap segala pengorbanan serta setiap
titis air susu yang telah membesarkan kami adik beradik

dari anakmu,NURRUL HUWAINA..untuk ibu baba yang ku cintai..EN.RIDZUAN LOTFI & PN.JAZAATUN

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

love ! ! :)

Daisypath Anniversary tickers